mandag 3. september 2012

Hemsløydens handarbeten....

......utgitt i Stockholm i 1952.


To bøker som inneholder alt du kan tenke deg å måtte ønske å vite om søm.


Er det noe du lurer på angående broderi, er det bare å spørre. Svaret vil bli gitt på svensk......

Den det ikke er mønster på er.......

Skappelgenseren.....

Men, det mønsteret var ikke vanskelig å finne......
Jeg har hevet meg på bølgen.... blir vel som å gå i uniform etterhvert. (Men den er jo kul, da.....eller er jeg bare under sterk påvirkning?)

Velkommen til nye følgere, og tusen takk for alle de kjempehyggelige komentarene dere legger igjen.

Drude




9 kommentarer:

  1. Hei på deg Drude :)
    Ser ut som om denne boka er spennende lesning.
    Artig å sitte slik å bla i bøker og få tips.

    Du , jeg fikk pakke fra deg i dag.
    Så fin den var , du er god :)
    Tusen takk !
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Herlig bok for deg som elsker søm :)
    Skappel genser´n er super kul !!

    Fin kveld til deg :)

    SvarSlett
  3. Her har du gjort ett nytt kupp antar jeg :)
    Står det noe om hardangersøm der. Har ei svensk venninde som ønsker å prøve seg på hardangersøm, men jeg har ikke funnet annet enn mønster. Hvis så, vil du sende meg en kopi?

    Nå har ikke jeg sett Skappelgenseren, men den er helt sikkert fin, og gleder meg til å se din.

    Klem, Inger

    SvarSlett
  4. Så fine bøker, de er sikkert kjekke å ha liggende på lur :)
    Genseren kommer til å bli så fin atte, gleder meg til å se ferdig resultat.

    Ha en fin dag! Klem Mumsi

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med ny blogg :) Her inne var det trivelig. For en skjønn bok du har her - her kan man hente mye inspirasjon.

    Håper du får en fin dag.
    Klemmer fra Lite hi

    SvarSlett
  6. Så herlig bok, jeg har flere slike gamle håndarbeidsbøker med broderi:) Skappel-genseren er fin da:) Gleder meg til å se deg posere i genseren:)
    ha fine dager:)
    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  7. Dette hørtes ut som en bok jeg trenger, for er det noe jeg kan lite om er det nettopp søm...

    Takk for fine ord du legger igjen inne hos meg! Vit at jeg setter pris på hvert eneste et :)

    Klem

    SvarSlett
  8. Blir nog en fin tröja det där!
    KRAM PÅ DIG!
    Sofia

    SvarSlett