torsdag 20. september 2012

Cathrineholm og annen nordisk design del to


Det var nemlig ikke bare den gule lotusbollen som gjorde at jeg ikke helt landa etter et besøk på misjonens bruktutsalg i går....

Ei av damene som jobber der hadde nemlig rydda ut av hytta si......

Og hvilke priser...

Jeg ble helt svimmel og fikk hjertebank....























For det var denne lotus-skåla og tekjelen....

Passer det sammen med Mumikoppene fra finske Arabia og Manokoppene fra danske Kähler, eller hva??

Det er jo som en drøm....


Kjøkkenet fikk et løft....

Men dette var heller ikke alt....

Det var også en av de stripete Cathrineholmbollene..


Endelig fant jeg det som passet på hylla til hjørneskapet.


(Lampa på toppen er forresten også ny. Fra billigkroken på IKEA)

Men dette var heller ikke alt.

Stor orange gryte, som passer til lasagneforma mi.
Dette siste skal på hytta. Mamma har en kaffekjele i samme farge som jeg har tenkt å tigge til meg.


Alt dette for den nette sum av 800 kroner.

Er det rart jeg ble litt høy??

Drude








13 kommentarer:

  1. Men i alle dager !!!
    Hurra :)
    Du har jammen meg vært heldig, fordi du fortjener det ;)

    Kos deg med funnene
    Janne

    SvarSlett
  2. Du har iallfall gjort eit kjempekupp! Ingen tvil om det:) Den blå fargen er berre sååå fin!! Du landar vel ikkje på ei stund enno...
    Eg har ein brun bolle, som eg *lånar* av ho mor.
    Kos deg med funna dine!

    SvarSlett
  3. Ikke rart du er HØY :)
    FOR noen funn, ren skjær lykke dette Drude

    klem klem :))

    SvarSlett
  4. Hjelpe meg for noen kupp du har gjort!! Og så fint kjøkken du har:-) Den isbit"dingsen" helt ned mot gulvet, sånn hadde vi hjemme. Nå skal jeg prøve å tigge til meg den av mora mi:-)))
    Jeg har ikke noe Cathrineholm, men ønsker meg veldig!!
    Fin kveld til deg:-)))
    Klem Siri

    SvarSlett
  5. Skjønner jo at du er høy :-)
    Du har jo gjort noen kjempekupp.

    Klems klems

    SvarSlett
  6. Der har du været heldig. Gode køp :-)

    SvarSlett
  7. Du og du, så mye fint!! Der gjorde du et skikkelig kupp ja ;)
    Dette er jo enhver bloggers våte drøm ;D

    Jeg har ikke noe cathrineholm, men syns det er veldig fint!

    Klem Kristine

    SvarSlett
  8. Så heldig du har vært,Drude,skjønner godt du er kjempeglad!:)Skikkelig flaks også, sånne godbiter forsvinner gjerne fort!:)Jeg kikker også innom bruktbutikker innimellom, det er et skikkelig høydepunkt!:)Ellers,tusen takk for så fine ord til meg på bloggen..jeg ble veldig glad- veldig kjekt for meg at du vil følge livet i Humlehagen, siden jeg liker bloggen din så godt også!:)Gleder meg alltid til å kikke innom deg!:)Klem herfra!:):)

    SvarSlett
  9. Så utrolig heldig du har vært:)
    Likte skikkelig godt den blå og den stripete Cathrine Holm skålen:)
    Ikke hver dag man gjør slike funn til en bra pris!!
    Hjørneskapet ble skikkelig bra med pynten, lampa passet også bra inn!!
    Klem Veronica

    SvarSlett
  10. Ikke rart du er høy nei....
    Og for noen priser!
    Jeg var på bruktmarked her om dagen, fant en kaffekjele fra Catrineholm, godt brukt for å si det sånn, skulle ha 180,-, jeg gikk videre... Burde jeg angre?

    Det serviset du har på nederste hylle, 3. fra gulvet, er så fint! Jeg har nå en kopp og en stekepanne, men har det som pynt på en hylle på verandaen :)

    Klem Therese.

    SvarSlett
  11. Det var litt av en fangst til en deilig pris. At man blir høy av slike funn og kupp sier seg jo nesten selv *hihiÆ

    SvarSlett
  12. Så mye fint! Syns jeg ser deg står det og smiler fra øret til øret ;)
    Ha en fin fredag og helg =)
    KLEM LINE

    SvarSlett
  13. Oj, så utrulig heldig du var, et superkupp!!!
    Og så fantastiske flotte ting, nydelig blåfarge på kjelene og skålen din.
    Har lenge ønsket meg Cathrineholm-produkter med Lotusmønster.

    Ha en fin høst-lørdag! :)

    SvarSlett