mandag 17. mars 2014

Brudd på kjøpestopp, samvittighet og spisestue.....


Har egentlig kjøpestopp, men var på kurs i byen i dag, og da ble det en liten titterunde etterpå.
En liten ting ble med hjem fra "Indiska". En treperle-brikke...



Prisen var 49 kroner... Nå sitter jeg og tenker på hva de fikk i betaling de som har laget den.....

Det ser ut som perlene er sydd sammen for hånd..... 
Det er en samvittighetssak for meg. Skal jeg kjøpe billig utenlandskproduserte ting, eller ikke....
Får arbeiderne nok lønn, og er arbeidsforholdene bra??? Kan det være barn som har laget tingene?

Jeg har aldri hørt at Indiska har blitt beskyldt for noe galt, men noen ganger er ting for billige...

Men, jeg er ikke bedre enn at jeg lar meg friste........... 

Nå ligger den iallefall på spisebordet og er fin.........

God glad ny uke!

Drude


6 kommentarer:

  1. Så flink du er , har nesten det .. dvs jeg skal ikke kjøpe nye ting , kun brukte .. men går stadig på en smell ang maling og spraybokser da… :p
    Reflektert og flott innlegg , brikka var fin !
    klem

    SvarSlett
  2. Å ja, ikke lett det der! Vi ser jo skrekkreportasjer innimellom........ Jeg har fremdeles litt kjøpestopp når det gjelder klær, ang. andre ting kan jeg ikke helt huske hva jeg har blitt enig om, hm...........
    Ha en fin ny uke!
    Klem.

    SvarSlett
  3. Fin brikke, og du setter fingeren på noe viktig...
    Har heller ikke hørt noe galt om Indiska, men kem veit.

    Kjøpestopp er en vanskelig stopp - hi,hi..
    Klem

    SvarSlett
  4. 49 kroner - det var jo bare en biteliten brudd :))
    Finfin brikke!

    SvarSlett
  5. Den brikken var nydelig. Veldig.
    Men jeg er jo et tre-menneske! Uffe, det hørtes nok litt merkelig ut.

    Liker også veldig godt at du tenker over slike billige ting, hvordan de ble produsert og menneskene bak! Hurra. Men nei, jeg har heller ikke hørt noe om indiska.

    Er du på kjøpestopp forresten? Da burde du virkelig ta en titt på innlegget mitt: Recently enjoyed! Der linker jeg til Sash, som har skrevet et nyyyydelig innlegg om Nothing New prosjektet hun driver med! En tankevekker.

    Mvh.

    SvarSlett