onsdag 22. mai 2013

Boktårn og hestekonvall


Det hender jeg finner ting jeg lurer på hva er...., som denne hylla. Her hos meg er den blitt et boktårn........

En plass på skapet til noen yndlingsbøker.............. (Nei, jeg kjøper ikke bøker etter farge....  ;-)

"Strandtyven" av Joanne Harris anbefales på det varmeste. 

Hestekonvall kaller jeg denne planten, men tror nok den heter noe annet?? Kanskje noen vet?

Bøker og blomster er to ting jeg bryr meg om. Ser det har vært mye blomster her i det siste, men det tiden for det nå..... Gleder meg over hver blomst som dukker frem.

Drude





16 kommentarer:

  1. Kjempekul hylle! Ble stilig med de blå bøkene!! Ser i grunnen ut som du kjøper bøker etter farge da....;-))
    Ha en fin kveld!
    Siri

    SvarSlett
  2. Det er altså en fin boghylde til yndlingsbøgerne. Vi kan slet ikke undvære bøgerne... blot har jeg alt for lidt tid til at læse i øjeblikket.

    Din hestekonvall hedder i Danmark Kæmpekonval.

    Ha' en fin aften.

    Ulla

    SvarSlett
  3. Morsom hylle! Vi kaller den også hestekonvall....Fine farger på bøkene ja...... Ha en fin onsdagskveld!

    SvarSlett
  4. Åh, den hylla var tøff!
    Jeg kaller også blomsten hestekonvall.
    Takk for boktips, skal legge meg den på minne :)

    SvarSlett
  5. Kjempefin hylle! Og til og med bøkene er blå :)
    Blomster har jeg ikke mye peiling på, men jeg liker å se på de! Skal ikke mye til for å friske opp på hylla :)
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  6. Boktårn falt jeg veldig for.
    Men trur deg vel ikke helt når du sier du ikke kjøper bøker etter fargene - hi,hi....

    Har slik blomster i hagen, og håper de kommer igjen i år. Husker ikke hva de heter.

    :) Inger

    SvarSlett
  7. Tror det er en cd-stativ med likte det MYE bedre som blått boktårn :)
    Gøy å bruke ting på en annen måte :)
    Vakker blomst, gleder meg til sommerblomstene :)
    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  8. Det var no ei artig bokhylle!
    Er nok ein storkonvall du har, men hestekonvall høyrest mykje meir spennandes ut:)

    SvarSlett
  9. Kjempe fin bokhylle.
    Nydelig blomster på den.
    Ha en fin dag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  10. Så flott storkonvall du har funne,
    Det er jo kantkonvall, kranskonvall, storkonvall, og liljekonvall.

    storkonvall er sjeldnere enn kantkonvall, og er knyttet til næringsrik edelløvskog.
    Den vokser i et belte fra østfold til Vest - Agder.
    De to artene kan krysses med hverandre , hybriden kalles kjempekonvall.

    Leste et sted at det var vanlig å kalle den Hestekonvall i Iveland.
    Så det er vel et mere lokalt kallenavn.

    Skulle likt å sett den , må vel se etter i løvskog da:-)

    Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  11. Takk for koselig hilsen hos meg :)
    Så delikat med alt det herlig blå mot det hvite hos deg :)
    Ha en fin torsdagskveld :)
    Klem,Anette

    SvarSlett
  12. KUL hylle og jeg ville veddet på at du kjøpte bøkene etter fargene , hi hi
    Her kaller vi den kjempekonvall , vakker denne også !
    Du viser flotte bilder Drude !
    Ha en flott helg !
    KLEM

    SvarSlett
  13. Sååå kul og nydelig blomst :))
    God helg, klem Kristin

    SvarSlett
  14. Alltid gøy og besøke deg...med de blåe elementene. For husker jeg riktig så er dette din favoritt farge♥

    SvarSlett