tirsdag 22. januar 2013

Sukkerdråpa


Her morgen i over 50 år ble min farfar vekket av farmor med en sukkerdråpa.
En kopp glovarm kaffe og en bit kokesjokolade, en sukkerbit eller et lite kakestykke.

I dag har jeg kost meg med en sukkerdråpa mens jeg har beundret Erik Kold - boksen jeg ikke kunne stå i mot da Wilhelmine la den ut for salg. Så liten og fin og lyseblå....

Stripesukkertøyet er kjøpt hos søstrene G. Farlig gode.

Jeg har funnet en ny blogg som jeg synes er så fin. Den heter Dynamisk Salong. Det er en blogg om interiør, skaperglede, psykologi og hverdagsliv. Hun som skriver heter Beate. Det var der jeg fant inspirasjon til endelig å få gjort ferdig oldemorlampa.

Ellers er jeg jo sykmeldt, og nå skal jeg avsted til fysioterapeut på skuldertreningsgruppe for første gang. Spent på det.

Drude

11 kommentarer:

  1. Mm, de er gode ja :)
    Har et par slike bokser som sto på hytten vår da vi kjøpte den :) kule!

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Bilde å bli glad av, koselig det farmoren din gjorde <3
    Sykemeldt…? Uffda!.. God bedring !
    Ha en fin dag , og lykke til hos fysio´n :)
    klem

    SvarSlett
  3. Lykke til med trening! Håper du ikke er dårligere enn du i hvertfall INNIMELLOM kan tenke på disse dagene som litt ekstra fri ;o) God bedring!

    SvarSlett
  4. Hyggelige minner. Det var andre tider da.
    Koselige bilder - de dropsene så fristende ut.
    Fin blgg du har - første gang jeg er her inne tror jeg.

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  5. Lekker blåfarge på den fine boksen din!

    SvarSlett
  6. Jeg ELSKER den vesle Erik Kold boksen din!!
    Jeg har søstra, den rosa varianten!

    Fantastisk :)

    SvarSlett
  7. This looks like a yummy post.....Heidi

    SvarSlett
  8. Tusen takk for koselig kommentar på barnestolhuska inne i Salongen min! Ønsker deg en fortreffelig helg! Utrolig søt historie ovenfor forresten, med din farmor som i 50 år serverte din farfar sukkerdråpa på senga. En liten kjærlighetshandling av enorme dimensjoner! Virkelig noe til etterfølgelse! :-) Klem!

    SvarSlett
  9. Jätte fint med det blå och svarta
    tillsammans!!
    Ha en fin helg!
    Kram Sofia

    SvarSlett
  10. Hei på deg, så koselig å se boksen har det så bra, tenker den koser seg hos deg jeg;))

    SvarSlett